THE INFLUENCE OF CSR STORYTELLING ON CONSUMER PERCEPTION: THE CASE OF TOMS FINAL PROJECT By Tobias Delphi Dongan Nainggolan 19020029 Bachelor Program of Management School of Business and Management Institut Teknologi Bandung 2024 ii THE INFLUENCE OF CSR STORYTELLING ON CONSUMER PERCEPTION: THE CASE OF TOMS Tobias Delphi Dongan Nainggolan NIM: 19020029 Undergraduate Program School of Business and Management Institut Teknologi Bandung 2024 Supervisor: Annisaa Novieningtyas ABSTRACT Compelling storytelling can shape how a consumer perceives and engages with brands, though its utilization might not be a one-size-fits-all solution. This research delves into the impact of CSR storytelling on consumer perception, in doing so it investigates the influence of TOMS' CSR, communicated through narrative appeals on consumer behavior and brand success. The research uses a qualitative and quantitative analysis of TOMS' marketing materials and consumer comments to identify how engaging storytelling demonstrates CSR which in turn, creates more loyal consumers as well as enhancing the brand image towards the stakeholders. These findings have major implications for businesses looking to make CSR a fundamental part of their core strategies. Keywords: CSR storytelling, consumer perception, TOMS, One for One iii iv PENGARUH STORYTELLING CSR TERHADAP PERSEPSI KONSUMEN: KASUS TOMS Tobias Delphi Dongan Nainggolan NIM: 19020029 Program Sarjana Sekolah Bisnis dan Manajemen Institut Teknologi Bandung 2024 Dosen Pembimbing: Annisaa Novieningtyas ABSTRAKSI Penceritaan yang menarik dapat membentuk cara konsumen memandang dan terlibat dengan merek, meskipun pemanfaatannya mungkin bukan solusi yang cocok untuk semua perusahaan. Penelitian ini menyelidiki dampak penceritaan CSR terhadap persepsi konsumen. Dengan demikian, penelitian ini menyelidiki pengaruh CSR TOMS, yang dikomunikasikan melalui daya tarik naratif terhadap perilaku konsumen dan keberhasilan merek. Penelitian ini menggunakan analisis kualitatif dan kuantitatif terhadap materi pemasaran TOMS dan komentar konsumen untuk mengidentifikasi bagaimana penceritaan yang menarik menunjukkan CSR yang dapat menciptakan konsumen yang lebih loyal serta meningkatkan citra merek terhadap para pemangku kepentingan. Temuan ini memiliki implikasi besar bagi bisnis yang ingin menjadikan CSR sebagai bagian mendasar dari strategi inti mereka. Kata kunci: Penceritaan CSR, persepsi konsumen, TOMS, One for One v vi APPROVAL PAGE THE INFLUENCE OF CSR STORYTELLING ON CONSUMER PERCEPTION: THE CASE OF TOMS By TOBIAS DELPHI DONGAN NAINGGOLAN ID No: 19020029 A Final Project in Partial Fulfillment of the Requirement for the Degree of Bachelor of Management Undergraduate Program of Management Study School of Business and Management Institut Teknologi Bandung September 2024 Approved By __________________________ Annisaa Novieningtyas vii.