Path: TopS1-Final ProjectSchool of Business and Management2017

PHOTO ANALYSIS TOWARDS INDONESIAN TRAVEL BLOGGER TO DETERMINE PHOTO TREND AND TRAVEL BLOGGER BEHAVIOUR IN INSTAGRAM

c1PHOTO ANALYSIS TOWARDS INDONESIAN TRAVEL BLOGGER TO DETERMINE PHOTO TREND AND TRAVEL BLOGGER BEHAVIOUR IN INSTAGRAM

Undergraduate Theses from JBPTITBPP / 2017-09-22 15:50:31
Oleh : Ramadhan Syah Aditya Jayawisnuwardhana (NIM 19013152), School of Business and Management
Dibuat : 2017-09-22, dengan 1 file

Keyword : social media, instagram, content analysis, photography, follower growth, travel blogger

Tidak dapat dipungkiri perkembangan sosial media saat ini sedang pada puncaknya. Instagram merupakan salah satu media sosial dengan pertumbuhan tercepat, mencapai 400 juta pengguna sejak diluncurkan pada Oktober 2010. Instagram menjadi sangat digemari masyarakat karena menampilkan gambar visual berupa foto atau video yang lebih dapat menarik perhatian pengguna media sosial daripada hanya sekedar tulisan. Travel blogger merupakan salah satu jenis pengguna Instagram yang banyak ditemukan di Instagram. Mengingat perkembangan dunia pariwisata yang dari tahun ke tahun

semakin meningkat, maka pertumbuhan travel blogger sebagai salah saah satu pemicu tumbuhnya dunia pariwisata ini menarik untuk diteliti aktivitas dalam media sosialnya. Travel blogger biasanya menggunakan Instagram sebagai media sosial utama yang dihubungkan dengan blog mereka sendiri. Beberapa perusahaan yang bergerak di bidang pariwasata menggunakan jasa travel blogger untuk promosi kegiatan usaha mereka melalui akun Instagram travel blogger. Travel blogger di Instagram dipilih sebagai media promosi kegiatan usahanya karena dianngap memiliki kepopuleran dalam media sosial yang sedang terus naik performanya. Terlepas dari kegiatan sampinganya sebagai wadah promosi bagi beberpa perusahaan, travel blogger juga berperan sebagai sosial media manager dan marketers dari akun Instagramnya sendiri. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguraikan strategi dari 8 akun Instagram travelblogger yang berasal dari Indonesia. Kerangka strategi pembuatan foto dan menajemen jumlah posting foto diajukan dengan berdasarkan analisis konten foto yang telah dilakukan dari sample akun. Analisis foto ditekankan karena produk utama travel blogger memang terletak pada bagaiaman foto diproduksi. Foto adalah bahas visual ang lebih nyata dan tidak bisa dilebihkan selebih bahasa tulisan. Analisis growth follower dilakukan untuk mengetahui pembuatan konten foto yang paling memungkinkan untuk menarik minat pengguna instagram dan sesuai dengan trend yang sedang berjalan. Teori mengenai aspek yang ada pada foto dipakai untuk menerjemahkan karakteristik yang ada pada foto yang diunggah oleh sample akun. Hasil yang diharapkan dari strategi iniadalah sikap setia dari follower dan meningkatnya pertumbuhan komunitas akun Instagram travelblogger dari hasil ketertarikan pengguna Instagram terhadap akun travel blogger.

Deskripsi Alternatif :

It is undeniable that social media development is currently at its peak. Instagram is one of the fastest growing social media, reaching 400 million users since its launch in October 2010. Instagram became very popular with the public because it displays visual images in the form of photos or videos that attract more attention from users of social media than just writing. Travel blogger is one type of Instagram users are mostly fouin Instagram. Given the development of the world of tourism is increasing from year to year, the growth of travel bloggers as one of the triggers of the growth of tourism is an interesting activity to be studied in social media. Travel bloggers usually use Instagram as the main social media linked to their own blogs. Some companies engaged in the field of tourism using travel bloggers services to promote their business activities

through Instagram travel blogger account. Travel bloggers in Instagram selected as a media campaign of his business activities because it is considered to have popularity in social media which perfomance is continuing to rise. Apart from side activities as a

promotional container for several companies, travel bloggers also act as social media manager and marketers of their own accounts.The purpose of this research is to describe the strategy of 8 travelblogger Instagram account originating from Indonesia. The framework of the photo-making strategy and the management of the number of photo postings are submitted based on the analysis of

the photo content that has been done from the sample accounts. Photo analysis is emphasized because the main product of blogger travel lies indeed in the way photos

are produced. Photos are more visible visual subject and can not be overstated by writing language. The analysis of growth follower is done to know the making of photo contents most possible to attract user interest instagram and in accordance with current trend. The theories on the aspect of the photo are used to translate the characteristics of the photos uploaded by the sample accounts. The expected result of this strategy is the loyal attitude of the follower and the growing growth of Instagram travelblogger account community from Instagram users' interest in the blogger's travel account.

Copyrights : Copyright (c) 2001 by Perpustakaan Digital ITB. Verbatim copying and distribution of this entire article is permitted by author in any medium, provided this notice is preserved.

Beri Komentar ?#(0) | Bookmark

PropertiNilai Properti
ID PublisherJBPTITBPP
OrganisasiSchool of Business and Management
Nama KontakUPT Perpustakaan ITB
AlamatJl. Ganesha 10
KotaBandung
DaerahJawa Barat
NegaraIndonesia
Telepon62-22-2509118, 2500089
Fax62-22-2500089
E-mail Administratordigilib@lib.itb.ac.id
E-mail CKOinfo@lib.itb.ac.id

Print ...

Kontributor...

  • IR. BUDI PERMADI ISKANDAR, MSP, Editor: Taupik Abidin

Download...