Path: Top S1-Final Project School of Business and Management 2008

STUDY ANALYSIS OF GULAKU ADVERTISEMENT ON COSTUMER PERCEPTION IN BANDUNG

Undergraduate Theses from JBPTITBPP / 2009-08-13 11:17:50
Oleh : INDRA PRADHANA (NIM 19005078), Central Library Institute Technology Bandung
Dibuat : 2008, dengan 7 file

Keyword : Pengaruh periklanan, Responden berdasar pada kelas sosial dan tingkat pendidikan mengenai brand image

Gulaku adalah produk gula pertama yang di iklankan dan di berikan merk. Sebagai pemerkasa dari program pe merk-an dan pengiklanan, Gulaku melakukan beberapa kegiatan promosional to memperkenalkan dan menginformasikan produk ini ke pasar. Pengiklanan Gulaku hanya tersedia di TVC yang dalam hal ini periklanan above the line. Metodologi yang dipilih dalam mendapatkan data dan mengolah data dalam tugas akhir ini adalah riset kualitatif. Riset kualitatif ini hanya dilakukan dengan FGD di Bandung Utara. Peserta FGD dipilih berdasarkan kelas sosial dan tingkat pendidikan mereka dalam pemahaman informasi yang terdapat di dalam iklan Gulaku. Pembagiannya adalah: masyarakat mampu dan tidak mengerti, tidak mampu dan mengerti, mampu dan tidak mengerti, tidak mampu dan tidak mengerti. Setiap grup terdiri dari 8 orang responden dan diadakan dalam 2 waktu.





Analisa yang dilakukan didasarkan dari hasil pertanyaan yang dilakukan dalam FGD. Secara gris besar pertanyaan yang ditanyakan mengenai reaksi masyarakat dengan eksistensi Gulaku, iklan yang dilakukan dan juga pesan dan informasi apakah yang dapat digambarkan setelah mereka menyaksikan iklan Gulaku.

Deskripsi Alternatif :

Gulaku is the first advertised and branded sugar product in Indonesia. As the pioneer of branded and advertised program, Gulaku done several promotional activities to introduce and inform this product to the market. The advertisement of Gulaku only provided in TVC which means that using only above the line advertisement.





The methodology of this final project that chosen used in order to gain the data to be analyzed is by using qualitative research. The qualitative research had been done by doing FGD in North Bandung. FGD done by dividing the categories of respondents into 4 groups based on their social class and educated level that they have in responding the information that contain in Gulaku advertisement. The group categories are wealthy and understood society; not wealthy and understood society; wealthy and not understand society; not wealthy and not understand society. Each group categories contain 8 respondents which held in 2 terms.





The analysis of these 4 group categories are based on the question that asked while in the FGD. The overview of asked question is about how the respondents react with existence in Gulaku product and also its advertisement, what is the message and information that can describe by the respondents about Gulaku product after seeing the advertising campaign of Gulaku.

Copyrights : Copyright Â(c) 2001 by ITB Central Library. Verbatim copying and distribution of this entire article is permitted by author in any medium, provided this notice is preserved.

Beri Komentar ?#(0) | Bookmark

PropertiNilai Properti
ID PublisherJBPTITBPP
OrganisasiCentral Library Institute Technology Bandung
Nama KontakDrs. Mahmudin, SIP.
AlamatJl. Ganesha 10
KotaBandung
DaerahJawa Barat
NegaraIndonesia
Telepon62-22-2509118, 2500089
Fax62-22-2500089
E-mail Administratordigilib@lib.itb.ac.id
E-mail CKOdigilib@lib.itb.ac.id