Path: Top > S1-Final Project > School of Business and Management > 2018

SOCIAL MEDIA FOR SOCIALLY RESPONSIBLE COMPANY IN INDONESIA: ANALYSIS OF KOMPAS 100’S TWITTER PROFILES AND THEIR CSR RATINGS

SOCIAL MEDIA FOR SOCIALLY RESPONSIBLE COMPANY IN INDONESIA: ANALYSIS OF KOMPAS 100’S TWITTER PROFILES AND THEIR CSR RATINGS

Undergraduate Theses from JBPTITBPP / 2018-05-16 14:50:12
Oleh : Carla Khairunnisa (19012111), School of Business and Management
Dibuat : 2018-05-16, dengan 1 file

Keyword : Social Media, Twitter, CSR, Probit Regression, Ordinary Least Square (OLS) Regression, Kompas 100.

Perkembangan teknologi dan informasi, menyebabkan lebih banyak orang menjadi kritis terhadap kegiatan perusahaan termasuk tanggung jawab sosial perusahaan. Kenyamanan yang disajikan oleh media sosial memungkinkan perusahaan untuk berkomunikasi dengan pemangku kepentingan dengan lebih efektif dan efisien. Perusahaan yang bertanggung jawab secara sosial diharapkan memanfaatkan media sosial untuk berkomunikasi dengan para pemangku kepentingan mereka. Penelitian ini mengamati hubungan antara skor indeks CSR dan aktivitas media sosial untuk perusahaan di Indonesia.

Menariknya, hasil penelitian ini menunjukkan bahwa perusahaan yang bertanggung jawab secara sosial tidak lebih proaktif dalam mengadopsi media sosial, maupun menyegerakan mengadopsi media. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa perusahaan dengan nilai indeks CSR lebih tinggi berhubungan negatif dengan adopsi dan cepatnya mengadopsi media sosial. Namun, hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa perusahaan yang bertanggung jawab secara sosial lebih aktif dalam menyarankan topik menggunakan hashtag di media sosial.

Deskripsi Alternatif :

The development of technology and information, causing more people to be critical of the company's activities include corporate social responsibility. The convenience served by social media allows the companies to communicate with stakeholder with more effective and efficient. The socially responsible companies are expected to utilize social media to communicate with their stakeholders. This research observes the relation between CSR index score and social media activity for companies in Indonesia.

Interestingly, the result of this research shows that socially responsible companies are not more proactive in adopting the social media, nor adopting the social media promptly. The result of this research showed that the companies with higher CSR index score correspond negatively with adoption and prompt adoption of social media. However, the result of this research shows that the socially responsible companies are more active in suggesting topics using hashtag in social media.

Copyrights : Copyright (c) 2001 by Perpustakaan Digital ITB. Verbatim copying and distribution of this entire article is permitted by author in any medium, provided this notice is preserved.

Beri Komentar ?#(0) | Bookmark

PropertiNilai Properti
ID PublisherJBPTITBPP
OrganisasiSchool of Business and Management
Nama KontakUPT Perpustakaan ITB
AlamatJl. Ganesha 10
KotaBandung
DaerahJawa Barat
NegaraIndonesia
Telepon62-22-2509118, 2500089
Fax62-22-2500089
E-mail Administratordigilib@lib.itb.ac.id
E-mail CKOinfo@lib.itb.ac.id

Print ...

Kontributor...

  • Dr. Yunieta Anny Nainggolan, Editor: Taupik Abidin

File PDF...